Willkommen, Gast
Benutzername: Passwort: Angemeldet bleiben:
04 Dez 2025
Willkommen im Citroen SM Deutschland Forum.
Die Nutzung dieses Forum ist kostenlos und die meisten Bereiche sind wie auch auf unserer Clubseite frei einzusehen. Andere Bereiche sind Club-Membern vorbehalten. Sie können mit Ihrer Clubmitgliedschaft Zutritt zu vielen zusätzlichen Informationen erhalten und beim Clubeigenen Teileservice zu günstigeren Konditionen Teile einkaufen.
„Die guten News für 2026 : Die jährliche Gebühr der Clubmitgliedschaft ist auf 90 € gesunken.“
Euer Citroen SM Club Deutschland.

THEMA: Frage

Subject 13 Jun 2012 14:18 #141

Was sind denn Dorfthorsten?

Meine Kinder reden immer nur von Horsten ("Papa, Du siehst aus wie ein Horst, geh´ bitte hinter mir"), aber von Thorsten?

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Subject 12 Jun 2012 08:51 #142

Kohlefaser!

Andreas

Subject 11 Jun 2012 22:40 #143

P.Biehl postete
.... was haben die denn hier alle geraucht????

Kopfschüttel!

Glasfaser!

Subject 11 Jun 2012 21:29 #144

Ich hab meine Wolfrace und halte mich da raus, weil ich die Plasteteile alle häßlich finde.
Aber: Jedem das Seine ...

M.

Subject 11 Jun 2012 20:44 #145

Sacht mal Leute, haben die hier noch alle Gräten im Kakao?

Da werden angeblich getürkte Annoncen eingestellt, andere stellen es als "Arnaque" bloß, wieder andere sind beleidigt, dann stimmt wieder alles nicht, Photos werden geklaut oder gefälscht...

Was ist das denn hier für eine Dorfthorstenparade, was haben die denn hier alle geraucht????

Kopfschüttel!
Grüße!

Subject 11 Jun 2012 20:31 #146

Robin Visser postete
So to have it clear, you sell Jantes Résines for E 3.000,- which are in good condition ? Where to can I send a friend of mine who would be glad having a nice set of Jantes Résines ? Can you send me a PM ? Looking at your profile, I see a dutch e-mailades. Why selling on Leboncoin in France ? Making these things transparant would maybe help to sell the wheels. Sorry for asking al these questions. I'me only trying to help getting things clear, so nobody will be cheated in the SM community. On the other hand I think if there are no doubts, you wil have a good chance to sell the wheels bcause you ask a very nice price.

Hi Robin,

Please read my replies carefully. I DO NOT HAVE ANY RR WHEELS FOR SALE !!! NOT IN THE NETHERLANDS AND NOT ON LEBONCOIN.
Snoekie

Subject 11 Jun 2012 09:59 #147

So to have it clear, you sell Jantes Résines for E 3.000,- which are in good condition ? Where to can I send a friend of mine who would be glad having a nice set of Jantes Résines ? Can you send me a PM ? Looking at your profile, I see a dutch e-mailades. Why selling on Leboncoin in France ? Making these things transparant would maybe help to sell the wheels. Sorry for asking al these questions. I'me only trying to help getting things clear, so nobody will be cheated in the SM community. On the other hand I think if there are no doubts, you wil have a good chance to sell the wheels bcause you ask a very nice price.

Subject 11 Jun 2012 09:26 #148

Robin Visser postete

Sorry, you are right, but the robin visser message made me a bit angry.

Given the fact there was another advertisment warning people and I saw that one, I thought it would be the right thing to point at that one as well.

How is it possible the other advertisment emerged ? Did you use the photograph of somebody else ? Or is the guy of the advertisment telling stories, which of course is possible as well ?

I have never used anybody else's pictures, my pictures are clearly different from the DAVID (Carcassonne) and the ALEX (Rennes) pictures. I have nothing to do with these two people.

Subject 11 Jun 2012 07:52 #149

Given the fact there was another advertisment warning people and I saw that one, I thought it would be the right thing to point at that one as well.

How is it possible the other advertisment emerged ? Did you use the photograph of somebody else ? Or is the guy of the advertisment telling stories, which of course is possible as well ?

Subject 09 Jun 2012 20:42 #150

Subject 09 Jun 2012 14:10 #151

Ekki postete

Snoekie1 postete
These are different wheels, only 4. Set of 5 has been sold, and the buyer is very happy with them. Wheels are in good condition but need some TLC. No 'arnaque'. All questions are welcome. Please do not accuse me of trying to rip people off.
Gruesse, Snoeki1

Nobody accused you of ripping people off.
Please read more carefully before making such assumptions.

Regards,
Ekki

Subject 09 Jun 2012 13:40 #152

Snoekie1 postete
These are different wheels, only 4. Set of 5 has been sold, and the buyer is very happy with them. Wheels are in good condition but need some TLC. No 'arnaque'. All questions are welcome. Please do not accuse me of trying to rip people off.
Gruesse, Snoeki1

Nobody accused you of ripping people off.
Please read more carefully before making such assumptions.

Regards,
Ekki

Subject 09 Jun 2012 07:56 #153

Da habt Ihr's, Ihr Zweifler!! :)
Nein !
Doch !
Oooohhhh !

Subject 09 Jun 2012 00:46 #154

Snoekie1 postete

Ekki postete
Felgen könnten andere sein, ist aber garantiert der selbe Hintergrund und selber Verkäufer.

Nein, bin ich nie hingefahren. Bei dem Kurs lasse ich gerne anderen den Vortritt.

;)

Gruß,
Ekki

Gruesse, Snoeki1

Subject 09 Jun 2012 00:34 #155

Ekki postete
Felgen könnten andere sein, ist aber garantiert der selbe Hintergrund und selber Verkäufer.

Nein, bin ich nie hingefahren. Bei dem Kurs lasse ich gerne anderen den Vortritt.

;)

Gruß,
Ekki

Subject 08 Jun 2012 11:46 #156

Subject 08 Jun 2012 11:34 #157

;)

Gruß,
Ekki

Subject 08 Jun 2012 11:26 #158

Die sehen für mich nicht gleich aus. Achte mal auf die vielen Abnutzungen durch Bordsteinkontakte, dass hatte die anderen nicht.

Warst du da eigentlich mal hingefahren?

Subject 08 Jun 2012 11:16 #159

Ist kein neues Angebot:

Genau die wurden doch schon vor Monaten von demselben Verkäufer direkt hier im Forum angeboten für €8000.- (und von uns diskutiert).

www.forum.citroensmclub.de/showtopic.php?threadid=4052

Immerhin: Nach dem aktuellen Dollarkurs ist der Verkäufer schon €2000.- runtergegangen im Preis.

:D

Gruß,
EKki

Subject 08 Jun 2012 09:30 #160

Es ist keine eBay APP ID und/oder Cert ID in der Konfiguration definiert.

fantaweather postete

Die sehen sehr ungepflegt aus. Aber man sollte sich da nicht täuschen lassen unter dem schlechten Lack ist keine Korrosion. Bei meinen Felgen, allerdings Serie 2, ist der Lack auch nicht so gut gewesen. Beim Dampfstrahlen flog der weg. Da der Untergrund nicht einfarbig ist, erscheint es als ob die Felge stark beansprucht war. Ist aber nicht zwingend so.